Sidor

tisdag 30 oktober 2012

Vit målarfärg..

Skulle jag behöva säkert 100 liter av nu. Eftersom dom som har bott innan i huset har ju bara renoverat på spridda ställen i huset. När jag storstädade huset i helgen så granskade jag kritiskt överallt.
Så nu vet jag knappt vart jag ska börja, projektet som var självskrivet känns med ens ganska avlägset.
Målet jag hade var ju att måla tak, tapetsera i  tvrum & trapp och måla trappen innan jul. Suck
I Helgen började jag verkligen att reta mig på att dörrar handmålade..
Ta tex verandan, som är iordninggjord för inte så länge sen. Där är alltså varken ytterdörren eller innerdörren målad, sen är ett av två fönster målade. Undrar hur man tänkte då??
Varför inte måla båda samtidigt.
Sen har vi lilla hallen, där är ju inte dom målade ytorna vita o väggen sitter det säkert 20 spikar i ( den är jätte liten typ 1.20 bred )
Så det jag ska börja med idag är att dra ut alla spikar ur väggen.
Sen skulle alla dörrfoder och trösklar behöva ha lite färg

Ja det finns alltid att göra. Nu ska jag gå upp o försöka övervinna förkylningen... Take Care // Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar