Sidor

måndag 3 december 2012

Snart så...

Första våden är nu uppe.  Tror faktiskt att det kan bli jävligt  snyggt!


söndag 2 december 2012

Ett fönster klart.

Idag har jag lyckats att få i ordning i ett fönster iaf.
Samt har påbörjat en riktig storstädning i klädkammaren. En hel sopsäck har jag fyllt med kläder som ska kastas. Men det syns inte. Massor gamla ordningsvaktskläder åkte ner i säcken.
Måste nog rensa mer.
Det börjar hända saker iaf.


Renovering pågår

Det kanske inte var den smartaste idén jag har fått, att börja renovera tv rummet i November månad.
Kroppen kraschade ju precis när jag hade påbörjat oxå.
I morgon så ska jag inhandla vit golvfärg så trappen kan målas i veckan oxå.
Sen är ju problemet att jag är ju inte hemma på helgerna heller, söndagar tränar ju Felicia. Igår var det kurs med jobbet. Nästa söndag är det hockeycup i Ljungsbro.
Men är man envis som synden så är man.
Igår köpte jag ny matta till tvrummet och lite nya gardiner,  så nu är det bara att köra på.
Min planering är att tapetsera nästa lördag iaf.
Känns ju lite sisådär att försöka göra julfint i fönstren när det är byggkaos hemma. Så jag ska väl försöka ta övervåningen och Felicias rum iaf.
Trevlig första advent på er!


onsdag 7 november 2012

Hårfärgning

Idag har jag varit på språng sedan kl 8 i morse.
Felicia har varit hos tandsköterskan på morgonen.
Sedan bar det av till stan och till mamma för en omgång med hårfärgningar stod på schemat.
Nu sitter jag här med 2:a omgången färg i håret o hoppas att på att resultatet blir bra.
Bryn o fransar ska få en omgång med färg också sen kanske jag kan känna mig lite höstfräsch.

Sen ska jag jobba några timmar.
Löw it!!

tisdag 6 november 2012

Kryddhylla

När jag kom hem idag så hade min älskade sambo tillverkat en ursnygg kryddhylla åt mig.
Så nu är den fylld med kryddor och är jätte överskådlig...
Tack älskling! 


torsdag 1 november 2012

Grått o trist

Usch vad grått o trist det är ute. Tycker faktiskt att om det ska hålla på o va så här kallt så kan det lika gärna komma snö..
För två år sedan föll ju den första snön 22/10 så försvann den i Februari.
Det är vinter det.

Keep on Rocking!!

 


tisdag 30 oktober 2012

Vit målarfärg..

Skulle jag behöva säkert 100 liter av nu. Eftersom dom som har bott innan i huset har ju bara renoverat på spridda ställen i huset. När jag storstädade huset i helgen så granskade jag kritiskt överallt.
Så nu vet jag knappt vart jag ska börja, projektet som var självskrivet känns med ens ganska avlägset.
Målet jag hade var ju att måla tak, tapetsera i  tvrum & trapp och måla trappen innan jul. Suck
I Helgen började jag verkligen att reta mig på att dörrar handmålade..
Ta tex verandan, som är iordninggjord för inte så länge sen. Där är alltså varken ytterdörren eller innerdörren målad, sen är ett av två fönster målade. Undrar hur man tänkte då??
Varför inte måla båda samtidigt.
Sen har vi lilla hallen, där är ju inte dom målade ytorna vita o väggen sitter det säkert 20 spikar i ( den är jätte liten typ 1.20 bred )
Så det jag ska börja med idag är att dra ut alla spikar ur väggen.
Sen skulle alla dörrfoder och trösklar behöva ha lite färg

Ja det finns alltid att göra. Nu ska jag gå upp o försöka övervinna förkylningen... Take Care // Sara

måndag 29 oktober 2012

Suck

Eller egentligen inte, kände ju redan för två veckor sedan att förkylningen höll på att bryta ut. Hade ju så ont i halsen då att jag tom drack whiskey och det måste nog ändå vara djävulens påfund. Men motade bort sikten så jag slapp bli sjuk. Men så var det ju dags en dag förra veckan igen. Men då talade jag om för kroppen vem som bestämde och det funkade till idag. Hmm. Nu ikväll så har jag kanon ont i halsen igen :-\ så det var bara o titta på CSI o gå o lägga sig sen. Så nu ligger jag nerbäddad och  fryser som en idiot ena sekunden medans jag i nästa tycker att det är för jävla varmt.
Så vill jag skicka ett bamse tack till mitt X  Micke :-) Fick världens bästa present av honom idag TACK!!

NÄ Nu ska jag sova...

Love Peace and Understanding...


tisdag 18 september 2012

Lilla Cleo.

Idag så ska vi åka och hälsa på lill Cleo. Vi ska se om han inte vill ta o flytta hem till oss. :-)
Det ska bli riktigt spännande..


söndag 9 september 2012

Söndagens projekt

Här kommer en liten glimt av söndagens projekt i pysselhörnan..


lördag 8 september 2012

Ullared

Idag har jag vart på Ullared. Hittade massor med roliga saker, samt en hel del julklappar.
Men nu ska det bli skönt att komma hem..


På gång...

Nu är jag på gång... Bara några timmar kvar i bilen innan destinationen är nådd.


torsdag 6 september 2012

Ny telefon!!!

Vad galet det känns när man byter telefon. Innan man hinner lära sig den. Mycket pyssel är det med att få ner alla appar man vill ha oxå.. Men den är så finns  o jag är så nöjd men den... lööööwww


torsdag 30 augusti 2012

En pysselblogg

Nu har jag startat en pysselblogg, för att ha någonstans att lägga upp bilder på mina hobbyprojekt..

Hoppas att ni kommer att titta in lite där oxå =)


www.saraspysselsida.blogspot.se

Kram Sara

Sista besöket

Igår var det dags för besök hos distriktsköterskan igen, nu börjar hon bli nöjd med Felicias sår så igår var det sista gången vi var där. Om det nu inte skulle läka på 14 dagar eller bli mycket fulare.. Det kommer nog inte bli ett fint ärr talade hon om igår.. Det är ju tragiskt när man vet att det hade kunnat sköts mycket bättre ifrån början.
Men Fjonkanson var nöjd igår, hon fick FYRA bokmärken för att hon hade varit sååå duktig så lyckan va total när vi åkte hem..
O på söndag börjar hockeyträningen, det kunde inte bli bättre...
Hon är rolig hon...

fredag 24 augusti 2012

Felicias sår...

Nu är vi tillbaka hos distriksköterskan med Felicias fot. Hon tyckte inte att det läkte som det skulle så det har ju varit omläggning varje dag och återbesök.
Hoppas att hon tycker att det ser bättre ut nu.
Hon får ju fortfarande inte bada eller leka i vattenspridaren.
Det är väl enda gången jag tycker att det här varit en bra sommar för hennes skull...

söndag 12 augusti 2012

Kräftskiva

Igår va vi på kräftskiva i Brestorps Loge. Å vad roligt jag har haft..
Det har varit mycket skratt och gamla minnen prat... Klocka var över tre i natt när jag o Fredric sa godnatt till min bror m sambo och gick o la oss i husvagnen...

Men nu känns det som om somamren är slut, husvagnen är hemma igen. I morgon ska den ställas upp på sitt ställe sen är det bara att städa ur och göra den klar för vintern...

Men usch vad jobbigt vi har haft det sen förra vecka när vi fick ta bort våran älskade rottweiler Cim. Men hon vart jätte sjuk i tisdags kväll så vi hade inget annat val, men det är lika jobbigt för det...

Nu är det ett ganska skönt soffhäng och en dusch som hägrar.. =)

Men nu är ju vardagen tillbaks så nu ska jag försöka att vara lite ordentligare här i bloggen..

Lev väl...

// Sara

söndag 22 juli 2012

Sköna söndag...

Idag är vädret kanon än så länge.. Börjar blåsa lite men än är det ingen fara... Det ska bli skönt att komma hem ikväll...
Sova i min egen säng... Det är ju inte många nätter pä dom senaste 16 dagarna som jag har gjort det

Men jag har ju två veckors semester kvar... Nice...

tisdag 17 juli 2012

Loppis fynd..

Jag som brukar vara den människan som håller sig ganska långt ifrån loppisar var faktiskt på en i förra veckan i Vimmerby.
Den hade bara jätte gamla saker.. Så jag köpte den här spargrisen där.
Mamma hade en sån när jag var liten.. Jag undrar vart den tog vägen.


söndag 1 juli 2012

Höljes

Nu är det söndag eftermiddag och dags för den sista finalen på rallycross em. Snart är det dags att åka hem. Det ska bli underbart skönt att få sova i min säng inatt. Det har varit fantastiskt kul att kunna få åka hit och uppleva detta. Regnade oavbrutet i fredags men gårdagen var riktigt fin. Idag har det regnat igen o varit kallt. Nu är det intensiv tvätta hemma som gäller. För på fredag drar vi igen...


fredag 29 juni 2012

Rallycross EM Höljes 2012

Nu är vi och tittar på dom första starterna i Rallycross EM... Regnet öser ner som Fan. Men jag har varit på Höljes livs idag och den butiken hade precis allt. Det dom inte hade var nog inte ens värt att försöka sälja. Första natten i tältet gick faktiskt skapligt bra att sova. Hoppas att det inte är lika mycket trafik utanför i natt bara..
Ha en trevlig fredag alla!!!




torsdag 21 juni 2012

förberedelser inför midsommar!

Nu håller vi på med förberedelser för fullt inför morgon dagen.. Ska ju åka ganska tidigt i morgon bitti till lillebror. Där ska barnen få leka lite med varandra för att sedan äta lite sill lunch. Sen bär det av till  Grytgöl för att kolla in Polustus... =)

Sen är det en lång tur i bilen som gäller... Skärgården o husvagnen hägrar då.... =)

Ha en trevlig midsommar allihop...

tisdag 19 juni 2012

Skolavslutningar i dagarna två...

Nu har vi avverkat skolavslutningar i dagarna två. En som slutade tvåan i torsdags och en som slutade förskoleklass igår. Så nu är det sommarlov som gäller för sötisarna. I torsdags var mormor o Gun med på skolavslutningen efter det så åkte vi och åt lite glass. Igår åkte barnen på lite semester. Rasmus åkte till mormor och Felicia åkte till farmor. Det ska faktiskt bli skönt med ett par dagar barnledigt. Så idag har vi städat husvagnen inför midsommar och Vimmerby. Så ska vi köra ut den till Jocke o Jessica. Men eftersom det är sååå långt så åker vi till Valdemarsvik idag så sover vi där ikväll o tar återstoden av resan i morgon. Have a Nice Day everbody....

torsdag 7 juni 2012

Pyssel Tisdag.

I Tisdags var jag ju hos bästa Annelie på Jitkon Scraperiet o pysslade lite. Det vart ett par Rosa Converse... Ganska så pilligt med skit snyggt resultat om jag får säga det själv. Tror nästan att jag ska göra ett par svarta oxå :-)


torsdag 31 maj 2012

Shoppingtur...

Idag har jag o Fredric varit ute o åkt lite. Jag hade ju hittat en tjej på Facebook som sålde lite scrapbook saker. Så vi åkte dit så jag kunde handla av henne. Kom hem med mycket bra o ha... Sen kom min studenttjej jag hade köpt. Så nu på kvällen har jag suttit och gjort klart ett beställningskort. :-) Så har jag hållit på att packa till Rasmus läger i morgon. Det ser han verkligen fram emot. Nu ska jag försöka sova lite... Natti Natti


tisdag 29 maj 2012

Dag 2 på nya jobbet.

Idag var det dag 2 på jobbet. Askul... Har fått lite egna uppgifter att göra idag.. Blir bara glad över att komma hit :-) Längtar efter torsdag redan..

söndag 27 maj 2012

vilket underbart väder

Hoppsan vilket underbart bra väder det var idag, men jag hade ingen solskyddsfaktor 30 på mig o då kan ju ni som känner mig förstå vilken katastrof det slutade i... =/ men du har jag smörjt in mig med thailänskt dunder solmedel o hoppas på att inte se ut som en kräfta i morgon...

Nu är det snart time att hoppa i duschen, har ju lite o fixa innan jobbet i morgon..

Kram på er!

lördag 26 maj 2012

Världens häftigaste grodfontän som jag fick Jonas o Pia...


Tack syster yster.

Fick världens häftigaste krukor av syster yster...


Testar

Nu har jag hittat en app till telefon så nu testar jag om det fungerar att blogga via mobilen.

Mycket har hänt sen sist

Ibland är det tur att jag tycker om att ligga några steg före. Hade planerat ganska bra inför festen för att inte ha allting kvar till sista stund, och tur var väl det. För förra torsdagen så var Fredric iväg till sin lillebror för att hjälpa till med vedan. Då fick jag ett samtal på förmiddagen att han hade klyvit av sig sitt ena pekfinger. Hmm... Så det vart ju en tripp til akuten, där konstaterade jag ganska snabbt att det skulle ta sin lilla tid där, så då var det bara o kalla in mormor o rasmus farmor, som så snällt ställde upp o tog hand om barnen.
Inne på akuten så hade dom kontakt med hand- och plastikkirurgen i linköping för att se om det gick och operera tillbaka finger toppen på plats igen. Men efter många turer fram o tillbaka så insåg dom att det inte skulle fungera så dom var tvungna att amputera fingertoppen. så vid 18 på kvällen blev han intagen på operation.

Det var en evig väntan innan han kom därifrån så jag kunde få reda på om han mådde bra...

Men sen fick han komma hem på fredag morgonen så då var det bara att fara in till stan o hämta honom. Sen märkte jag vilka underbara människor det finns runtomkring oss. 9,30 på fredagmorgonen så kom det 5 personer för att sätta upp tälten i våran trädgård. Vid 13 tiden så kom det ytterligare två underbara människor som stannade ända till söndagen. Ni är guldvärda!!!

Sen var alla förberedelser i full gång, fast det var ju tur att jag var ganska förberedd för då märktes det inte att en hel dag hade gått bort på akuten...

Men festen vart lyckad och sällskapet var kanon trevligt o alla dessa presenter som vi fick var helt underbara..

Tänkte försöka att ta lite kort så jag kan lägga ut här...

Nu är Fredric i Höljes, det är ju Rallycross premiär. Jonas Wigren ska ju starta sin karriär i rallycross där i morgon.
Dom har haft lite struligt på vägen dom sista tre månaderna men dom är där iaf o bilen är besiktad...

Nu åskar det som fan här hemma så jag funderar på att gå o lägga mig o lyssna på musik i lurarna... ( hatar åska) så kan jag ju inte sova när min älskade inte är hemma... =(

Ta hand om er där ute!!!
Kramizar...

onsdag 9 maj 2012

Snart dax!!

Vilken helg det har varit...
Eller det började redan förra vecka när min vän Mia kom hit o hjälpte mig att storstäda o puta fönstren här hemma. Tack så jätte mycket!
I Lördags så hade Felicia först barnkalas med 16 st klasskamrater det var en skaplig ljudnivå då, 15 tjejer o en kille.
Det skulle serveras bullar, kakor och sen glass.
Vad många häftiga presenter hon fick hon har varit överlycklig för dom.
När vi kom hem där ifrån så hade jag 40 minuter på mig att förbereda resten av tacosen som släkten skulle bjudas på. Som tur är så hade min älskade Fredric stekt all köttfärs och börjat hacka gurkan.Löken hade jag hackat på förmiddagen efter jag hade gjort tårtan.
En häftig kanin tårta som jag tyvärr glömde ta kort på (så klart)
Så fick hon massor med tuffa födeledagspresenter... Smink i mängder.. Hon börjar bli stor nu min lilla bebis... 7 år!!!
I söndags så fick 7 åringen frukost på sängen så fick hon sin hello kitty klänning som hon har önskat sig sen i februari. Hon hade ju tillomed klippt ut bilden på den ur HM katalogen och sparat den sen dess...

Sen åkte vi på Dop i Delfincenter på Kolmårdens djurpark. Det var jätte fint. Det var häftigt att ha delfiner simmandes vid oss när vi satt o fikade.
Undrar när dom kommer att få barn dom där sötnosarna.

Sen har vi haft en släng av aggressiv magsjuka här hemma Rasmus började i Måndags kväll med att spy ner hela sängen men han mådde bra på förmiddagen.
Felicia spydde en gång på morgonen sen mådde hon hur bra som helst.
Jag har inte slutat än!!!

Åhh nu börjar det dra ihop sig inför våran fest vi ska ha. Den ska ju vara nästa lördag =) Än så länge känns det som att jag har det mesta under kontroll. ( peppar peppar)...
Nu är det bara hoppas att jag får hem lite mer sprit oxå.

Sen har jag ju gjort ett ordentligt körschema så jag vet när jag ska göra vad nästa vecka, så att det inte blir att göra allt på en gång. För då ballar ju kroppen ur o det vill jag inte.

På Onsdag i nästa vecka ska jag på möte, hoppas verkligen att jag får arbetsträna där... =)

På torsdag nästa vecka så ska jag börja o koka Salsasåsen... =)

Så får vi se om det kommer upp något tält i trädgården i helgen.

Ha en bra dag alla!

onsdag 2 maj 2012

Födelsedags swapp

Jag är med i något som heter födelsedagsswapp. Det betyder att jag har skickat en födelsedags present till en tjej varje månad i ett år, och nu var det ju alltså min tur att fylla år. Så vilka fina kort o presenter som jag har fått =)

Från Caroline Adelsson Perfect pearls Vilka snygga färger!

Först Var Caroline Adelsson åh vad spännande det var att när paketen började att dimpa ner i brevlådan. Vilka snygga kort jag har fått oxå, det är jätte spännande.. =)

Från Marit Cronquist; Pearl maker i ljusblå ton

Från Synöve Lubner Östvang; Pearl Maker i grön ton och Bling swirls =)

Från Katja Joulak Krankkala Rhinestones i olika färger





Från Linda Algodin En Kenny K stämpel Bathing Beauty
Från Ina Svensson En Kenny K stämpel Biker Girl




måndag 30 april 2012

Valborg 2012

Idag tog jag sovmorgon det var underbart skönt, sen så kom min älskling hem med varsin räkmacka *mums*

Sen började jag röja, i garderober, inne i tvättstugan. SÅ har jag tvättat massor med maskiner med tvätt och strykit och vikt tvätt så allt det är klart.

Sen hade jag beslutsångest om vad jag skulle ta o göra ikväll men nu är det bestämt.
Tar o åker till Jonas o Pia i Tryserum.

Så ha en trevlig kväll alles...

O för guds skull låt det vara amatörernas afton =)

LÖW!!!

lördag 28 april 2012

Scrapträff

Åh vad roligt jag har haft idag (trots att jag missade melodikrysset )

Har ju varit på Scrapträff på Jitkon i Norrköping.

Hade lite plander på saker som jag skulle göra och testa på när jag var där, och det har jag gjort. =)

Jag började med att göra en Barnvagn eftersom vi ska på dop snart. Den var riktigt pillig att göra.


Barnvagnen jag har gjort idag

Sen hade jag jätte tur, jag har läst på nätet om att man kan  göra egna motiv på ljus med hjälp av servetter, så det ville jag testa.

Så var det en tjej där som visste hur man skulle göra så jag fick mig en lite lektion så gjorde jag fyra ljus som jag hade med mig!
Dom är så himla fräcka! Vart så enormt solt över mig själv... =)


Visst är dom häftiga!!!




Sen har jag gjort ett kort till en person som jag tänker väldigt mycket på just nu. Som har det väldigt tufft.
JÄD!!!!

JÄD!!!!





Sist men absolut inte minst så har jag gjort ett kort till älskade dotter som fyller 7 år nästa Söndag...

Jag hoppas att hon blir glad för det...







Nä nu ska jag ta o lösa Melodikryssert...  =)

Kram på er!!!

fredag 27 april 2012

Underbara fredag

Än så länge har jag legat i så här på fredagen.
Har bakat Bregott kakor, gjort pannkakssmet, vikt tvätt. ( Denna underbara tvätt som aldrig tar slut när man har två barn)
Har även packat Felicias väska till Pappa, så nu är det Rasmus väska kvar å packa sen ska jag ju börja packa mina saker oxå.

Har ju ett par kort jag ska göra i morgon så därför vet jag jag på ett ungefär vad jag måste ha med mig.
Ser verkligen fram emot att få åka =)

Det brukar ju bli så jädra kul...

Kramr till er nu ska jag fortsätta...

torsdag 26 april 2012

1 ÅR

Det är inte klokt hur fort tiden går ibland. I måndags så hade jag o Fredric varit tillsammans i ett år är Är om möjligt ännu mera kär idag =)

Nu har ju det börjat med allvarlig ner räkning till Felicias kalas oxå. Det är ju bara en vecka kvar tills hon fyller år.
Hon ska ju ha kalas nästa lördag med massor med barn från klassen. Så hon har ju bestämt vad hon ska ha för kakor o bullar att bjuda på.

Så ska det serveras glass oxå... =)

På eftermiddagen sen så är det släktens tur att få lite fika oxå =)

Hoppas på vackert väder.

Helgen efter det så är det dags att resa tältet på gården, fixa med bänkar osv.

Det börjar ju att dra ihop sig för festen.
Tror att jag har det mesta under kontroll iaf =)


Köpte en liten blomma till min älskade i måndags =)


Försöker att ha koll på tallrikar, glas i alla olika storlekar, bestick & servetter.
Sen är det ljus, pappersdukar.

Maten har jag börjat skriva listor om... Lite kan jag ju göra några dagar i förväg, men än vet vi ju inte exakt hur många som kommer så det är ju lite svårt samtidigt.

Men jag har lagt ner mest energi på Felicias än så länge så jag får det avklarat...

Nu ska jag försöka sova lite en lång dag i morgon.
Felicia är ju ledig i morgon så då lär jag ju få sår på trumhinnorna tur att jag har förberett för henne så hon kan baka =)
Sen ska jag ju skjutsa dom till Finspång i morgon eftermiddag..'

Så ska ju jag hem o packa inför lördagens äventyr. =) Så då kommer jag att missa melodikrysset =( mindre bra, tur att man kan lyssna på webben efteråt )

Kramar till er!!!

lördag 21 april 2012

Kylig lördag

Ja då var det Lördag igen.
Usch vaknade tidigt idag men lyckades somna om. Men sen skulle ju Fredric iväg o hjälpa Team Wigren och då ville han att vi skulle äta frukost ihop. Så han fixade  den så det var bara att gå ur den gosiga sängen. Sen hann jag med lite tvättstugearbete INNAN melodikrysset, Vilket var inskickat som vanligt innan snabbgenomgången =)

Men nästa vecka kommer jag att få lösa det i efterhand då jag ska iväg på morgonen..
Jitkon Scrapperiet HERE I COME =)
Så då är det faktiskt Annelie & Ing-Mareis fel att jag inte kan vara med o lösa krysset på morgonen ;)

Sen har jag skjutsat lillfisen till en kompis så att hon får leka lite.

Nu är det dags att valsa runt med snabeldraken lite innan jag ska hämta henne..

Så ska jag fortsätta att fixa o greja i sovrummet, sen ska jag faktiskt vila en stund...

Nä kram på er!

fredag 20 april 2012

Whoupps..

Idag har jag haft mitt hjärta hemma hela dagen han hade tagit semester =) det tycker jag om...

Vi har hållit på med sov rummet nästan hela dagen. Två garderober är nu utkastade, så nu är ännu mera saker inflyttade i klädkammaren. Så har jag packat upp några sopsäckar med mina kläder. Det känns faktiskt ganska skönt.

Så nu är det rensat bland massor med kläder. men det finns mycket kvar att gå igenom. I morgon ska jag försöka att kånka upp lagerhyllorna från bastun, Är ju home alone i morgon på dagen... Team Wigren behöver hjälp i morgon å Lill skruttan ska leka med en kompis. =)

O när vi håll på o röjde som bäst så säger Fredric "vad är det för glasögon som ligger i garderoben?" Å DÄR låg dom ju mina älskade glasögon som har varit borta i snart ett år. =( Jag har ju varit helt övertygad om att Fredric hade lyckats att kasta dom när vi röjde bland kläderna sist. Men okej då, jag får väl erkänna att jag har haft fel.



Sen skjutsade jag sonen till sin farmor. Han ska vara där tills i morgon kväll. För på söndags så ska han på badkalas. Så då ska vi till Åby badhus.=)

Felicia o jag passade på att åka o handla lite när vi var i stan, så det vart både City Gross o Coop Forum som fick ett besök av oss.
Sen var det att åka hem o laga mat, det vart potatisgratäng och stekt fläskytterfilé,  stekta champinjoner o creme fraishe sås... MUMS..
Så det vart faktiskt en matlagningsgrogg då oxå.. Hihi.. Det händer inte ofta det inte..


                                                                      Morgan o Cola =)

Nu är det dags för sängen..
Kram på er där ute...

onsdag 18 april 2012

Tiden bara springer iväg!

Oj oj oj vad tiden bara springer iväg snart är April slut oxå. Men det betyder ju att vi är ett steg närmare sommaren =)

I helgen så började jag att plocka in i klädkammaren vilken lyckokänsla, det blir så snyggt där inne så det är helt otroligt.
Så nu är alla lakan på plats, har fått upp tre hängare så jag har börjat hänga in tröjor och lite sånt oxå.


                                                            Bilderna på klädkammaren!


Jag har även testat tvättmaskinen vi fick oxå o den fungerade klockrent... Det är även inbygd torktumlare så att nu behöver jag inte flytta på Fredrics arbetskläder för att tumla dom =)
Så himla skönt.

Nu har jag även börjat att planera inför kalasen, dom första två är ju om lite drygt två veckor... Pust... Å eftersom Felicia vill ha barnkalas så blir det ju två stycken kalas. Men dom tänker jag ta samma dag. Så mycket orkar jag inte att städa.
Så det ska ju bakas en del oxå. Som tur är så är ju faktiskt båda ungarna ganska händiga i köket så det kommer dom att få hjälpa till med.
Så nu är det o kolla så allting finns hemma till bakningarna... =)

  • Bullar
  • Negerbollar
  • Chokladmuffins
  • Bregottkakor
  • Risbräck
  • Mumsmums
  • Morotskaka

Det är ingen dålig lista hon har så ska det vara glass på barnkalaset och tårta när släkten kommer... Pust!! =)

Sen är det lugnt en vecka innan det ska börjas att städas ordentligt igen ( pälsdjurallergiker som kommer ) så ska det kokas Salsa Hackas grönsaker, Stekas massor med köttfärs, Handlas, Så den 20 Maj kommer jag att sova lääänge!

Men nu är alla inbjudningskort ute iaf, så nu är det bara o vänta o se om det kommer någon...
=)

Nä nu ska planneringarna fortsätta så att jag har allting under kontroll..

Har föreesten fått reda på att jag ska på ett möte den 16/5 som jag verkligen ser fram emot. Så håll tummarna för det... =)

Kram på er!

lördag 14 april 2012

Installation av nya tvättmaskinen

Igår kväll var ju Fredric iväg tillsammans med sin storebror. Så då passade jag på att konka in den nya tvättmaskinen, det var väl kanske inte det smartaste jag har gjort men men...
SÅ idag ska det kollas att den fungerar ordentligt =)


Idag är det ju Lördag och det obligatoriska melodikrysset, idag var det lite krångligare Neli. Men det var inskickat innan snabbgenomgången var slut! =)

Sen ska jag börja plocka ner vinterkläderna i vakumpåsar...

Så börjar det stora projektet, plocka in i klädkammaren =) Det ska bli ett riktigt sant nöje..

Ha en underbar Lördag alles, vädret ser ju ut att hålla i sig..

onsdag 11 april 2012

Tvättmaskins RAS!!

Nu har våran ena tvättmaskin total havererat. Ena tänker ni säkert, ja vi har två. En som jag tvättar Fredrics arbetskläder och barnens jätte smutsiga utekläder i, och en jag tvättar den andra tvätten i. Det är ju inte ovanligt att han kommer hem indränkt i olja =)

Så nu ska jag sätta mig och leta efter en bättre begagnad på Blocket. Men är det någon som har en gammal i gömmorna får ni gärna höra av er.

Så dagens projekt får bli att baxa ut den gamla maskinen och göra i ordning i tvättstugan..

Har en sjuk Felicia hemma hon har ont i halsen och ont i huvudet.. Så hon ligger bara på soffan o gör inte så mycket väsen av sig idag...

Kramiz

måndag 9 april 2012

Golvet målat

Så nu var golvet i klädkammaren målat ett par gånger. Så nu är det dags att börja göra hängare.
Ska bara bestämma hur det ska se ut.
Jag hoppas att det börjar ploppa upp ideér i huvudet snart =)


Lördagen den 21 November 1931

Har nu suttit och pysslat lite med några gamla tidningar. Från 1930 och 1931 har jag hittat daterat. Dom satt ju i taket i det som nu är klädkammare, så då tog jag hand om så mycket jag kunde för att göra en tavla av. Tänkte att det kunde vara lite kul.



Sen är det nog inte alla som kan skytra med att dom har Axel Norelius dödsannons, tror att jag ska ta o googla och kolla vem det va =)



Nä nu ska jag fortsätta att rumstera om bland 90 år gammalt papper... =)

söndag 8 april 2012

Sköna Söndag

Först så tänkte jag berätta att det är sex veckor sen jag slutade att röka... Det har varit tok jobbigt ett par dagar men skam den som ger sig för lite motgångar, det är jag ju inte den som gör direkt.

Sen kom jag med och vart Buzzador för Vanish, det betyder att jag kommer få hem ett paket med prov varor som jag ska testa och sedan även har möjlighet att ge bort provprodukter av..
Skulle ni också vilja bli Buzzador anmäl er via länken och var sedan gulliga och skriv in att ni har blivit tipsade av Sazcha.. =)

Följ den här länken så det framgår att det är jag  som har bjudit in dig (mitt användarnamn som buzzador är Sazcha):
<a href=https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=Sazcha>https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&lang=SE&refstr=Sazcha</a> 
Om du vill veta mer innan du bestämmer dig kan du följa den här länken:
<a href=http://www.buzzador.com?refstr=Sazcha&lang=SE>http://www.buzzador.com?refstr=Sazcha&lang=SE</a>

Nu är allting målat i klädkammaren. Hyllor har börjat att komma på plats idag så har vi varit i stan och köpt golvfärg, så i morgon ska det börja städas därinne.
Så kan jag börja att flytta in saker.. =)
NICE!!!

Igår va vi på 100 års kalas. Det var jätte trevligt det var Jessica och hennes mamma som fyllde år. Vilken god mat... Fredric lyckades ju även med att flörta till sig lite mat hem, så det blir lax och kyckling klubbor till middag =)
Just det mamma var ju o lämnade Rasmus igår också då hade hon ju med sig resterna av kalkon middgaen vi inte kunde gå på i fredags så det får bli lite kalkon oxå. Så snart är vi ju uppe i ett helt påskbord. Jag hade ju bara tänkt att vi skulle äta ungstekt kassler idag =) Ha ha ha
Så hade ju Jocke fixat asgoda tårtor till efterätt. Jessica behövde ju inte oroa sig att godiset inte skulle räcka hon hade ju bara köpt 10 kg.. =)

                                                        Kortet som jag gjorde till Jessica



I fredags fick vi ju som sagt vara hemma då lilla fisen antagligen hade någon mystifistisk form av mag sjuka... Har fortfarande ingen aning om vad det kunde vara, ingen av oss andra har ju blivit sjuka.
Hmm ....

Idag har jag gjort färdigt kakeldekoren på kaklet i köket. Det vart riktigt snyggt om jag får säga det själv. =)





Nä nu ska jag ta o gå och skura badrummet, det gäller att passa på när jag har lite energi.. =)

HA en fortsatt trevlig söndag alles!


tisdag 3 april 2012

Buzzador

Nu har jag anmält mig till att bli Buzzador. Så håll alla tummar ni har nu att jag kommer med. Kommer att berätta mera om det blir så... =)

Kramar på er!

lördag 31 mars 2012

Kallt och vitt

Usch va illa jag har sovit inatt och när jag vaknade i morse så var det snöstorm ute, då hade jag hellre dagit täcket över huvudet och somnat om.
Sen var det dags för melodikrysset, idag var det lätt som en plätt, så det var löst och inskickat innan snabbgenomgången.

Sen gick vi upp för att börja måla i klädkammaren. Men vi vart någ förvånade båda två när färgen varmvit inte var vit utan beige. Så det vart en tripp in till stan föra att byta färgen till VITT.

Väl hemma igen tog vi varsin färghink och gick upp o började o måla. Så nu är allting målat vitt en gång och nu ska ena kort väggen få färg en gång till så går det börja mäta och snickra till hyllorna som ska sitta på den sidan.

Men idag har det gått åt 5 liter färg så det blir att köpa mer färg i veckan... Undrar hur mycket färg det kan gå åt egentligen...

Nu är det snart dags att börja med maten. Idag ska det bli ungsrostade grönsaker och fläskytterfilé och kallsås.

Ha en bra lördag alles!

fredag 30 mars 2012

FREEEEDAG!

Välkommen å härliga fredag!
Nu går jag o väntar på att älsklingen kommer hem på frukost. Sen ska jag åka in till staden, ska köpa mera vit färg till klädkammaren, sen tyckte hjärtat att jag skulle köpa en trappstege så jag når upp. Hmm...

Sen blir det hem o måla en vända tror jag. Det blir ju ingen tripp till Finspång idag då barnens pappa inte har behagat att höra av sig. Men det gissade jag ju redan på förra helgen, Nästa gång han ska ha dom så är han ju inte ens hemma.
Så han kommer inte träffa barnen på en månad. Men det är ju hans val.

Ikväll ska vi åka o gratulera svärfar som fyller år idag. Så det kanske är dags att jag dekorerar kortet färdigt till honom. Så skulle jag behöva göra flera kort i helgen..

Nästa vecka ska jag börja med inbjudningskorten, tänkte att jag skulle göra en provexemplar på kortet i helgen. Så att jag har något att titta på när jag gör dom andra...

Nä nu är det dags att ta tag i livet o fixa ett fejs...

Ha en bra dag!

torsdag 29 mars 2012

Måleri

Nu har jag målat en sväng i den blivande klädkammaren, hade inte så mycket färg men det var nog bra det för det känns ju genast i kroppen när jag gör såna rörelser.

Men bra blir det!


Så nu är det bara lite mer än halva kvar att måla en gång, sen är det ju den andra strykningen oxå. Vet inte om jag ska tapetsera i snedtaket. Sen ska det börjas att bygga hyllor. =)


Så nu känns inte det färdiga resultatet så jätte avlägset...


Ska försöka att komma ihåg o fota fortlöpande så ni får se processen =)

Kramar på er!