Sidor

fredag 17 januari 2014

Sista veckan

Ja då var vi inne på sista veckan då.
Onsdagen var vi på stranden som vanligt. Lunchen intogs på Kata Villa. På kvällen gick vi till Harrys. Ägaren var svensk o när vi frågade var han kom ifrån så fick vi oss ett skratt. Söderköping... Jaja världen är ju bra allt liten.
Maten var helt suverän. Jösses vad gott.
När vi var där så började det att ösregna så trots att det bara var runt hörnet så vart vi ganska så blöta.

Torsdagen så kom transferbussen och hämtade oss vid 8:30
Då skulle vi åka till Raya Island, för lite snorkling. Det var en riktigt häftig upplevelse att göra.
Sanden var vit som snö och mer som mjöl i konsistensen.
Vattet var turkost och så jätteklart att man såg botten från flera meters djup.
Vi åt buffé på ön så var det lite sol och bad som gällde på eftermiddagen.
Trodde aldrig att jag skulle erkänna det, men det va ganska häftigt att åka speed boat.

På kvällen vart det lite shopping på den lokala marknaden.

onsdag 15 januari 2014

Sriracha

Lördagen började med lite frukost på hotellet sedan vart vi hämtade för att åka till Sriracha Tiger Zoo. Det var ashäftigt. Tiger Show, Elefant Show, Krokodil Show och Gris Race. Ungarna matade och klappade tiger bebisar en sådan skulle jag gärna ha med mig hem. Vi fick även se tigerbebisar som diade på en grissugga.
Det vart en riktig heldag där. Sedan vart vi tillbaka skjutsade till hotellet för an dusch och ombyte sen åkte vi på en riktig fest. Hela släkten var samlad för barbecue grillning.
Mycket skratt och dans vart det.
På söndagen fick vi åka till Morbroderns hus och titta på vackra orkidéer så vart vi upplastade på en militärbil och fick åka en sväng.
Sen vart det lunch och då var det ungefär lika mycket mat som lördagen. Sen var det dags att åka tillbaka till flygplatsen i Bangkok för att flyga tillbaka till Phuket.

Måndagen gick i sitt stilla mak här. Sol o bad en sväng bort till Karon Plaza för lite shopping, men barnen var trötta och det var jätte varmt så det vart snart hem igen. Men jag hann o smaka på den godaste hamburgare jag har ätit i mitt liv.

Tisdagen tillbringade vi på Splash Jungle det var en enorm upplevelse. Många vattenrutchbanor. En bar mitt i en pool. Och den hemskaste attraktion jag någonsin har åkt.

fredag 10 januari 2014

FantaSea

I onsdags vart det bara en halvdag på stranden. Då gick vi därifrån vid två för att gå till hotellet. Där duschade vi och la oss ner för att vila lite. Klockan 17 kom våran transfer och hämtade upp oss för att åka till FantaSea. Det är en park som har mycket att titta på. B.la så ligger världens största restaurang med 4.500 sittplatser där.
Där käkade vi Buffé innan vi tog och in till The palace of Elefants. Där bjöds vi på en show som heter duga med akrobatik,  elefanter och fyrverkerier.
Vi var inte hemma förrän till kl 12 på natten.

Torsdagen bjöd på sol o bad i vanlw ordning.  Lite skapligt upp från stranden. Vi tog en Tuk-Tuk till Kata market där handlade vi lite sedan gick vi o åt på Charlies. En väldigt trevlig svensk restaurang. Ägaren var svensk o en av Thaitjejerna pratade jättebra svenska.
Mätta o belåtna gav vi oss iväg hem för att få några timmars sömn i kroppen.
Klockan ringde 04.20.

Idag kom taxin o hämtade oss vid hotellet 05.00 för att bege oss till Phuket international.
Därifrån flög vi till Bangkok,  en väldigt spännande upplevelse.
Där vart vi hämtade av Meaw och hennea mamma o mostrar.
Dom tog oss först till ett ställe för lite mat.
Men kommunikationen var lite bristfällig så istället för en dubbel kycklingburgare och 3  chicken nuggets med pommes så fick vi tre dubbelburgare tre nuggets sex st pommes och 7!! Dricka??!!??
Det räckte ju o blev över iaf.
Eftersom det är lite oroligt i Bangkok så vart det ingen flodtur, utan vi åkte till The Old Market istället
En 100 år gammal marknad. Super häftigt.
Sen åkte vi till Apberget o matade aporna.
Mäktig känsla att stå omgiven av massor av apor.
Sen vart det lite mer käk innan vi handlade lite till morgondagens frukost..
Nu sover vi i en bungalow. Asnice!!

tisdag 7 januari 2014

Thailand

Nu har vi varit i en vecka här på karon beach i Phuket. Helt otroligt skönt. Det har varit mycket med sol o bad hela dagarna. Vid 12 tidn går vi till Kata Villa och äter lunch. Man får välja 5 saker på deras frukostmeny för 90 baht. Vilket är knappt 20 svenska kronor.
Första dagen när vi kom hit så gick vi o handlade lite sen lade vi oss o sov en stund. För vid 19 på kvällen var det dags att gå till restaurangen för nyårsmiddag.
Väldigt trevligt må jag säga.
Efter det så gick vi ner till stranden för att fira in det nya året. Vi tände rislyktor och skickade iväg.
Så såg vi på alla dessa fyrverkerier som sköts iväg. Helt otroliga skapelser.
På onsdagen sov vi en bra stund på förmiddagen sen gick vi ner til stranden för att sola, bada och slappa.
På kvällen gick vi till Dino park och spelade minigolf. Jag var trea. Senvar det dags för lite middag så Kerstin tog oss med till bluefin i Kata för lite TexMex super god mat.
Torsdagen var det sol o bad på förmiddagen, lunchen intogs på Kata Villa som vanligt sen var det lite mer sol o bad innan det var dags för kvällen.
Vi åt på ett ställe som vi kallar "hålet i väggen" det ligger precis runt hörnet från vårat hotell.
Mycket god mat och bra service. Efter der vart det att inhandla lite klänningar till Felicia och ett par linnen till mig.
Köpte mig även en strandkänning som är super skönt att bara dra över bikinin.
Fredagen bestod förmiddagen av massor med sol o bad. Lunch på Kata Villa. På kvällen gick vi till Ed's dit behöver jag inte gä någon mer gång. Jag har hittat Harry's här nere sådit ska jag ta o gå någon dag :-)
Det var ju krypavstånd hem så det behövs ingen skjuts här inte.
Lördagen börjad som alla andra dagar sol o bad i massor på förmiddagen,  lunch på Kata Villa sen gick vi upp lite tidigare på eftermiddagen för att göra oss i ordning och åka till tempelmarknaden. Dit och hem åkte vi disco tuk-tuk, barnen var överlyckliga. Vi hittade inte så mycket på marknaden.  Rasmus köpte en musikdvd med Michael Jackson och Felicia köpte en Tshirt.
Jag fick tag i en ny plånbok att ha här nere.
I söndag så började vi planera lite utflykter. På kvällen åt vi på "hålet i väggen" igen. För att gå och lägga oss tidigt.
Igår var vi på utflykt hela dagen. Vi hade hyrt en minibuss i 8 timmar för 2000 baht. Vi vart hämtade på hotellet 9:15 och först åkte vi till wiewpoint där såg vi våran strand och alla andra stränder oxå.
Efter det tog han oss till ett ställe där man ofta åker för att se solnedgången.  Sen vart det Elefantridning. Vilken häftig upplevelse. Barnen fick sitta bakom huvudet på elefanten och försöka styra dom själva. Där köpte vi några armband och kort på oss.
Efter det vart det botanic garden med massor med blommor,  fjärilar och fåglar.
Sedan lunch på en restaurang vid havet.
Så tog vi en rundtur i Phuket Town innan vi åkte till Big Buddha. Vilket häftigt byggnadsverk. 60m hög staty av Buddha. Sen var det dags för lite mat. Då slog vi på stort och åt på Rhuam Thap Inn samma ställe som vi åt på flera gånger förra gången.
Mycket god mat.
Så idag är det en slappar dag i solstolen som gäller tror att alla är lite trötta idag.
Ha det bra alla där hemma så ska jag öppna min första Breezer för idag.
Hepp hepp