Sidor

lördag 31 mars 2012

Kallt och vitt

Usch va illa jag har sovit inatt och när jag vaknade i morse så var det snöstorm ute, då hade jag hellre dagit täcket över huvudet och somnat om.
Sen var det dags för melodikrysset, idag var det lätt som en plätt, så det var löst och inskickat innan snabbgenomgången.

Sen gick vi upp för att börja måla i klädkammaren. Men vi vart någ förvånade båda två när färgen varmvit inte var vit utan beige. Så det vart en tripp in till stan föra att byta färgen till VITT.

Väl hemma igen tog vi varsin färghink och gick upp o började o måla. Så nu är allting målat vitt en gång och nu ska ena kort väggen få färg en gång till så går det börja mäta och snickra till hyllorna som ska sitta på den sidan.

Men idag har det gått åt 5 liter färg så det blir att köpa mer färg i veckan... Undrar hur mycket färg det kan gå åt egentligen...

Nu är det snart dags att börja med maten. Idag ska det bli ungsrostade grönsaker och fläskytterfilé och kallsås.

Ha en bra lördag alles!

fredag 30 mars 2012

FREEEEDAG!

Välkommen å härliga fredag!
Nu går jag o väntar på att älsklingen kommer hem på frukost. Sen ska jag åka in till staden, ska köpa mera vit färg till klädkammaren, sen tyckte hjärtat att jag skulle köpa en trappstege så jag når upp. Hmm...

Sen blir det hem o måla en vända tror jag. Det blir ju ingen tripp till Finspång idag då barnens pappa inte har behagat att höra av sig. Men det gissade jag ju redan på förra helgen, Nästa gång han ska ha dom så är han ju inte ens hemma.
Så han kommer inte träffa barnen på en månad. Men det är ju hans val.

Ikväll ska vi åka o gratulera svärfar som fyller år idag. Så det kanske är dags att jag dekorerar kortet färdigt till honom. Så skulle jag behöva göra flera kort i helgen..

Nästa vecka ska jag börja med inbjudningskorten, tänkte att jag skulle göra en provexemplar på kortet i helgen. Så att jag har något att titta på när jag gör dom andra...

Nä nu är det dags att ta tag i livet o fixa ett fejs...

Ha en bra dag!

torsdag 29 mars 2012

Måleri

Nu har jag målat en sväng i den blivande klädkammaren, hade inte så mycket färg men det var nog bra det för det känns ju genast i kroppen när jag gör såna rörelser.

Men bra blir det!


Så nu är det bara lite mer än halva kvar att måla en gång, sen är det ju den andra strykningen oxå. Vet inte om jag ska tapetsera i snedtaket. Sen ska det börjas att bygga hyllor. =)


Så nu känns inte det färdiga resultatet så jätte avlägset...


Ska försöka att komma ihåg o fota fortlöpande så ni får se processen =)

Kramar på er!

Städat!

Nu är det avstädat i byggkaoset. Så idag hade jag tänkt att gå upp o börja måla lite. Börjat med att måla vitt på väggarna för att se hur det blir.
Igår va jag inne till stan o handlade lite saker till kittekatten. Men hon va inte ett dugg intresserad av leksakerna jag köpte.. Tokan..

NU har hon blivit lite tuffare iaf, så nu kommer hon ju ner o gosar med oss trots att Cim ligger på golvet framför tv:n.

jag skulle behöva gå ut o fortsätta min operation ogräs rensning, såg igår att det börjar komma upp lite, o det är ju bättre att ta det direkt.

Rökningen då? Jo den fungerar alldeles utmärkt inget nikotin på 4½ vecka =) I Måndags så firade jag en månad...

Nä nu är det dags att laga lite frukost till min älskade.
Sen ska jag avnjuta en underbar kopp smaksatt kaffe, sen är det dags att ta tag i målandet så jag får flytta in kläder någon gång...

Kramar till er!

söndag 25 mars 2012

Välkommen Pixie!

Idag har har det först varit säsongs avslutning på ungarnas hockeyträning.  Felicia har redan börjat att fråga hur långt sommarlovet är, eftersom hockeyträningen inte börjar igen förren efter skolan har börjat.

När vi kom därifrån så kom min lillebror med familj och lämnade av bil o katt. =) Så nu har lilla Pixie flyttat hem till oss.
Hon är jätte söt men tycker att Cim är lite läskig, så hon har rymt till övervåningen o ligger o grisar i våran säng.
Hoppas verkligen att det kommer gå jätte bra för bådas skull.



Nu är det lite soffhäng som gäller innan sängen hägrar.

Kram på er!

lördag 24 mars 2012

Underbara Lördag!

Idag har vi haft en underbar lördag som först började med Melodikrysset som vanligt. Idag var det lätt och färdig ifyllt innan snabb genomgången. Efter det kom Ullis o Patricia för pyssel dax. Ungarna målade påskägg sedan dekorerade dom varsin fotoram och gjorde varsin påskris dekoration.


Så hann jag även med att göra två ljus kort =)
Så att även jag fick mitt pysslande tillgodosett.

Efter det vart det inte så mycket gjort. Lagade Tacos till mat sen har det bara varit slapp i soffan, har så ont i ryggen. Så har jag sparat mig lite till i morgon då det är poolspel och hockey avslutning som gäller.
I morgon kväll kommer min lillebror o lämnar  av katten också så då säger vi välkommen till Pixie som ska bo hos oss..

Ha det bäst!


tisdag 20 mars 2012

Fartfullt!

Oj vad jag har fart runt i två dagar. Igår hämtade jag ungarna på skola och for sedan in till stan på möte. Efter det var det skroten o Friis handelsträdgård som hägrade men inget av ställena hade saker som jag ville ha. =(
Då vart det en tur till mamma å Haga Dam o Herrfrisering som gällde, så jag fick rött hår, inte riktigt så rött som jag ville ha men men. Ungarna var klippta oxå båda två. Sen valde jag mellan att åka till Blomsterlandet och att åka till Willys o handla det vart Willys o tur var väl det, dom sålde Nötfärs för 29,90 / Kg så det vart en jävla massa köttfärs med hem =)

Idag var det full fart igen, först utvecklingssamtal med sonen. Efter det så vart det en fika på Jannes med sonens farmor.

Sen in till staden sedan var det Blomsterlandet som gällde där köpte jag tre Björnbärsbuskar och MASSOR med planteringsjord att fylla ut rabatten med.
SÅ när jag kom hem så var det påfyllning av jord och plantering som gällde. Efter det så vart det lite röjande av gamla grenar. Så äntligen har jag bytt ut tomten mot en ris med påskfjädrar i. =)

Det vart ingen utflykt i morgon med barnen så det blir en lugn hemma dag med städning på schemat.
Det är riktigt nödvändligt.

Ha det bäst allihop!

måndag 19 mars 2012

Tur i oturen!

Vilken tur att jag hade tänkt att spendera den här dagen inomhus för när jag vaknade så var det snöstorm ute...
Hmm...

Sicken tur att älsklingen inte la på sommardäcken igår.

Så nu ska jag jaga omkring med dammsugaren och golvmoppen istället... Har ju inte gjort det på hela helgen. Efter gårdagens översvämmning i tvättstugan så behövs det ju en omgång där inne oxå. Sen blir det tvättning som står på schemat innan jag ska hämta ungarna på skolan idag för att åka in till stan.
Men ska försöka att ta det lite lugnt idag för det protesterar i hela kroppen efter helgens bravader.

Ha en trevlig måndag!

söndag 18 mars 2012

Trädgårdsdag!

Idag har hela dagen spenderats utomhus.
Det har grävts till en rabatt bakom batsun, så i morgon blir det att köpa blomjord och gödsel och Björnbärs buskar som ska ner i den rabatten =)
Så smultron plantorna som satt i den rabatten har jag numera satt i balkonlådor och hängt upp vid fönstren på bastun.
Sen har vinbärsbusken fått stöttor.
Massor med löv och grenar är bort körda från gräsmattan.
Bilen är nystädad.
Så har det kommit en ny grind på plats, den kommer att bli så jävla snygg när det är klart.

Sen var det dags att hämta ungarna hos mamma, eftersom pappan fick för sig att jobbet var viktigare än barnen så vart det ju jag som var tvungen att hämta dom, men eftersom mamma skulle till landet idag och barnen var på halva vägen så ringde jag till henne så att hon hämtade upp dom. Men helt otroligt att pappan alltid måste jobba när barnen är där, jag blir så gruvligt förbannad på det. Nästa gång dom ska dit tänker jag inte lägga två strån i kors för att det ska hända...
SÅ det så...

Nu är det seriöst soffhäng med bästaste älsklingen som gäller...

Kramar till er!

Detta var blomkrukan som jag gjorde till Familjen Larsson i inflyttningspresent... Vilket mysigt hus dom har köpt.



Detta är blomman som jag gjorde till oss när jag ändå höll på.

Nu när jag har lärt mig hur man lägger in bilder så kan det ju komma att bli lite sånt här i Bloggen oxå =)


lördag 17 mars 2012

Härliga Lördag!

Först ut på Lördags schemat stod som vanligt Melodikrysset, idag var det ju kanonlätt! Så det var löst och inskickat innan snabb genomgången.

Sen var det lite ute pyssel som gällde. Har planterat en uteblomma som vi ska ge bort ikväll =)
Ska kolla om jag kan lägga in kort här oxå så får ni se hur fin den blev.
Planterade oxå en liten korg till oss oxå och när jag ändå höll på så planterade jag om två blommor här inne. =) NU är jag riktigt på gång!

Fredric är ute och leker lite med avanten =) men det blir bra när det är klart.

Snart ska jag sätta mig och scrappa lite, måste ju göra färdigt kortet vi ska ha med oss i kväll!

Ha en fortsatt trevlig Lördag!



fredag 16 mars 2012

AJ SOM FAN!

Vaknade i morse med så in i helvete ont i armbågen att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Känns som om jag har slagit i knölen hela tiden.
Hela armbågen ser helt svullen ut. Där rök chanserna till att dammsuga och torka golvet idag. :(
Så i eftermiddag blir det roadtripp till Finspång igen för att lämna barnen.
Tur att min älskade karl kan köra, för eftersom det är höger armen fungerar det ju inte med växleriet.

Så måste jag ju ta upp ämnet rökningen... Det fungerar fantastiskt, nu på söndag är det tre veckor sedan jag slutade. Än så länge har jag inte ersatt det med någonting annat.
*Klapp på axeln*

Nu har planerna börjat komma igång inför festen oxå..
Det är ju inte bara min o Fredrics fest det är ju Felicias 7 års kalas oxå. Så det ska ju bakas kakor o bullar mm.
Så går ju veckorna så fort att jag inte riktigt hinner med...
Suck.

Ha en underbar fredag alles!!!

onsdag 14 mars 2012

Vårstädning!

På eftermiddagen kunde jag verkligen inte låta bli, jag var verkligen tvungen att komma ut. Så hade jag retat mig länge på det ena fönstret att det var så smutsigt, så det var bara att ta skurhinken och gå ur och börja skura fönster. När det var klart så retade jag mig på löven som låg i rabatten där det nu börjar komma upp tulpanblad och påskliljor. Så då var det bara att ta krattan och börja kratta lite. Sen samlade jag ihop massor med torra grena som har blåst ner.
Barnen började att samla ihop kottar i hinkar så tre hinkar lyckades vi fylla. Så krattade jag ihop stora högar med löv som vi ska försöka att köra bort i morgon.
Men nu kan jag knappt röra på mig :/

Så nu försöker jag planera lite för festen vi ska ha i Maj!

Kramar till er!!

En ny start!

NU hade jag tänkt o börja med det fenomenet som alla andra håller på med BLOGGNING.

Det ska bli riktigt spännande att försöka.

Här kommer jag att Blogga om det mesta. Men det lär väl ge med sig vart efter.

Kramar till er!