Usch va illa jag har sovit inatt och när jag vaknade i morse så var det snöstorm ute, då hade jag hellre dagit täcket över huvudet och somnat om.
Sen var det dags för melodikrysset, idag var det lätt som en plätt, så det var löst och inskickat innan snabbgenomgången.
Sen gick vi upp för att börja måla i klädkammaren. Men vi vart någ förvånade båda två när färgen varmvit inte var vit utan beige. Så det vart en tripp in till stan föra att byta färgen till VITT.
Väl hemma igen tog vi varsin färghink och gick upp o började o måla. Så nu är allting målat vitt en gång och nu ska ena kort väggen få färg en gång till så går det börja mäta och snickra till hyllorna som ska sitta på den sidan.
Men idag har det gått åt 5 liter färg så det blir att köpa mer färg i veckan... Undrar hur mycket färg det kan gå åt egentligen...
Nu är det snart dags att börja med maten. Idag ska det bli ungsrostade grönsaker och fläskytterfilé och kallsås.
Ha en bra lördag alles!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar