Idag har jag o Fredric varit ute o åkt lite. Jag hade ju hittat en tjej på Facebook som sålde lite scrapbook saker. Så vi åkte dit så jag kunde handla av henne. Kom hem med mycket bra o ha... Sen kom min studenttjej jag hade köpt. Så nu på kvällen har jag suttit och gjort klart ett beställningskort. :-) Så har jag hållit på att packa till Rasmus läger i morgon. Det ser han verkligen fram emot. Nu ska jag försöka sova lite... Natti Natti
torsdag 31 maj 2012
tisdag 29 maj 2012
Dag 2 på nya jobbet.
Idag var det dag 2 på jobbet. Askul... Har fått lite egna uppgifter att göra idag.. Blir bara glad över att komma hit :-) Längtar efter torsdag redan..
söndag 27 maj 2012
vilket underbart väder
Hoppsan vilket underbart bra väder det var idag, men jag hade ingen solskyddsfaktor 30 på mig o då kan ju ni som känner mig förstå vilken katastrof det slutade i... =/ men du har jag smörjt in mig med thailänskt dunder solmedel o hoppas på att inte se ut som en kräfta i morgon...
Nu är det snart time att hoppa i duschen, har ju lite o fixa innan jobbet i morgon..
Kram på er!
Nu är det snart time att hoppa i duschen, har ju lite o fixa innan jobbet i morgon..
Kram på er!
lördag 26 maj 2012
Testar
Nu har jag hittat en app till telefon så nu testar jag om det fungerar att blogga via mobilen.
Mycket har hänt sen sist
Ibland är det tur att jag tycker om att ligga några steg före. Hade planerat ganska bra inför festen för att inte ha allting kvar till sista stund, och tur var väl det. För förra torsdagen så var Fredric iväg till sin lillebror för att hjälpa till med vedan. Då fick jag ett samtal på förmiddagen att han hade klyvit av sig sitt ena pekfinger. Hmm... Så det vart ju en tripp til akuten, där konstaterade jag ganska snabbt att det skulle ta sin lilla tid där, så då var det bara o kalla in mormor o rasmus farmor, som så snällt ställde upp o tog hand om barnen.
Inne på akuten så hade dom kontakt med hand- och plastikkirurgen i linköping för att se om det gick och operera tillbaka finger toppen på plats igen. Men efter många turer fram o tillbaka så insåg dom att det inte skulle fungera så dom var tvungna att amputera fingertoppen. så vid 18 på kvällen blev han intagen på operation.
Det var en evig väntan innan han kom därifrån så jag kunde få reda på om han mådde bra...
Men sen fick han komma hem på fredag morgonen så då var det bara att fara in till stan o hämta honom. Sen märkte jag vilka underbara människor det finns runtomkring oss. 9,30 på fredagmorgonen så kom det 5 personer för att sätta upp tälten i våran trädgård. Vid 13 tiden så kom det ytterligare två underbara människor som stannade ända till söndagen. Ni är guldvärda!!!
Sen var alla förberedelser i full gång, fast det var ju tur att jag var ganska förberedd för då märktes det inte att en hel dag hade gått bort på akuten...
Men festen vart lyckad och sällskapet var kanon trevligt o alla dessa presenter som vi fick var helt underbara..
Tänkte försöka att ta lite kort så jag kan lägga ut här...
Nu är Fredric i Höljes, det är ju Rallycross premiär. Jonas Wigren ska ju starta sin karriär i rallycross där i morgon.
Dom har haft lite struligt på vägen dom sista tre månaderna men dom är där iaf o bilen är besiktad...
Nu åskar det som fan här hemma så jag funderar på att gå o lägga mig o lyssna på musik i lurarna... ( hatar åska) så kan jag ju inte sova när min älskade inte är hemma... =(
Ta hand om er där ute!!!
Kramizar...
Inne på akuten så hade dom kontakt med hand- och plastikkirurgen i linköping för att se om det gick och operera tillbaka finger toppen på plats igen. Men efter många turer fram o tillbaka så insåg dom att det inte skulle fungera så dom var tvungna att amputera fingertoppen. så vid 18 på kvällen blev han intagen på operation.
Det var en evig väntan innan han kom därifrån så jag kunde få reda på om han mådde bra...
Men sen fick han komma hem på fredag morgonen så då var det bara att fara in till stan o hämta honom. Sen märkte jag vilka underbara människor det finns runtomkring oss. 9,30 på fredagmorgonen så kom det 5 personer för att sätta upp tälten i våran trädgård. Vid 13 tiden så kom det ytterligare två underbara människor som stannade ända till söndagen. Ni är guldvärda!!!
Sen var alla förberedelser i full gång, fast det var ju tur att jag var ganska förberedd för då märktes det inte att en hel dag hade gått bort på akuten...
Men festen vart lyckad och sällskapet var kanon trevligt o alla dessa presenter som vi fick var helt underbara..
Tänkte försöka att ta lite kort så jag kan lägga ut här...
Nu är Fredric i Höljes, det är ju Rallycross premiär. Jonas Wigren ska ju starta sin karriär i rallycross där i morgon.
Dom har haft lite struligt på vägen dom sista tre månaderna men dom är där iaf o bilen är besiktad...
Nu åskar det som fan här hemma så jag funderar på att gå o lägga mig o lyssna på musik i lurarna... ( hatar åska) så kan jag ju inte sova när min älskade inte är hemma... =(
Ta hand om er där ute!!!
Kramizar...
onsdag 9 maj 2012
Snart dax!!
Vilken helg det har varit...
Eller det började redan förra vecka när min vän Mia kom hit o hjälpte mig att storstäda o puta fönstren här hemma. Tack så jätte mycket!
I Lördags så hade Felicia först barnkalas med 16 st klasskamrater det var en skaplig ljudnivå då, 15 tjejer o en kille.
Det skulle serveras bullar, kakor och sen glass.
Vad många häftiga presenter hon fick hon har varit överlycklig för dom.
När vi kom hem där ifrån så hade jag 40 minuter på mig att förbereda resten av tacosen som släkten skulle bjudas på. Som tur är så hade min älskade Fredric stekt all köttfärs och börjat hacka gurkan.Löken hade jag hackat på förmiddagen efter jag hade gjort tårtan.
En häftig kanin tårta som jag tyvärr glömde ta kort på (så klart)
Så fick hon massor med tuffa födeledagspresenter... Smink i mängder.. Hon börjar bli stor nu min lilla bebis... 7 år!!!
I söndags så fick 7 åringen frukost på sängen så fick hon sin hello kitty klänning som hon har önskat sig sen i februari. Hon hade ju tillomed klippt ut bilden på den ur HM katalogen och sparat den sen dess...
Sen åkte vi på Dop i Delfincenter på Kolmårdens djurpark. Det var jätte fint. Det var häftigt att ha delfiner simmandes vid oss när vi satt o fikade.
Undrar när dom kommer att få barn dom där sötnosarna.
Sen har vi haft en släng av aggressiv magsjuka här hemma Rasmus började i Måndags kväll med att spy ner hela sängen men han mådde bra på förmiddagen.
Felicia spydde en gång på morgonen sen mådde hon hur bra som helst.
Jag har inte slutat än!!!
Åhh nu börjar det dra ihop sig inför våran fest vi ska ha. Den ska ju vara nästa lördag =) Än så länge känns det som att jag har det mesta under kontroll. ( peppar peppar)...
Nu är det bara hoppas att jag får hem lite mer sprit oxå.
Sen har jag ju gjort ett ordentligt körschema så jag vet när jag ska göra vad nästa vecka, så att det inte blir att göra allt på en gång. För då ballar ju kroppen ur o det vill jag inte.
På Onsdag i nästa vecka ska jag på möte, hoppas verkligen att jag får arbetsträna där... =)
På torsdag nästa vecka så ska jag börja o koka Salsasåsen... =)
Så får vi se om det kommer upp något tält i trädgården i helgen.
Ha en bra dag alla!
Eller det började redan förra vecka när min vän Mia kom hit o hjälpte mig att storstäda o puta fönstren här hemma. Tack så jätte mycket!
I Lördags så hade Felicia först barnkalas med 16 st klasskamrater det var en skaplig ljudnivå då, 15 tjejer o en kille.
Det skulle serveras bullar, kakor och sen glass.
Vad många häftiga presenter hon fick hon har varit överlycklig för dom.
När vi kom hem där ifrån så hade jag 40 minuter på mig att förbereda resten av tacosen som släkten skulle bjudas på. Som tur är så hade min älskade Fredric stekt all köttfärs och börjat hacka gurkan.Löken hade jag hackat på förmiddagen efter jag hade gjort tårtan.
En häftig kanin tårta som jag tyvärr glömde ta kort på (så klart)
Så fick hon massor med tuffa födeledagspresenter... Smink i mängder.. Hon börjar bli stor nu min lilla bebis... 7 år!!!
I söndags så fick 7 åringen frukost på sängen så fick hon sin hello kitty klänning som hon har önskat sig sen i februari. Hon hade ju tillomed klippt ut bilden på den ur HM katalogen och sparat den sen dess...
Sen åkte vi på Dop i Delfincenter på Kolmårdens djurpark. Det var jätte fint. Det var häftigt att ha delfiner simmandes vid oss när vi satt o fikade.
Undrar när dom kommer att få barn dom där sötnosarna.
Sen har vi haft en släng av aggressiv magsjuka här hemma Rasmus började i Måndags kväll med att spy ner hela sängen men han mådde bra på förmiddagen.
Felicia spydde en gång på morgonen sen mådde hon hur bra som helst.
Jag har inte slutat än!!!
Åhh nu börjar det dra ihop sig inför våran fest vi ska ha. Den ska ju vara nästa lördag =) Än så länge känns det som att jag har det mesta under kontroll. ( peppar peppar)...
Nu är det bara hoppas att jag får hem lite mer sprit oxå.
Sen har jag ju gjort ett ordentligt körschema så jag vet när jag ska göra vad nästa vecka, så att det inte blir att göra allt på en gång. För då ballar ju kroppen ur o det vill jag inte.
På Onsdag i nästa vecka ska jag på möte, hoppas verkligen att jag får arbetsträna där... =)
På torsdag nästa vecka så ska jag börja o koka Salsasåsen... =)
Så får vi se om det kommer upp något tält i trädgården i helgen.
Ha en bra dag alla!
onsdag 2 maj 2012
Födelsedags swapp
Jag är med i något som heter födelsedagsswapp. Det betyder att jag har skickat en födelsedags present till en tjej varje månad i ett år, och nu var det ju alltså min tur att fylla år. Så vilka fina kort o presenter som jag har fått =)
Först Var Caroline Adelsson åh vad spännande det var att när paketen började att dimpa ner i brevlådan. Vilka snygga kort jag har fått oxå, det är jätte spännande.. =)
| Från Caroline Adelsson Perfect pearls Vilka snygga färger! |
Först Var Caroline Adelsson åh vad spännande det var att när paketen började att dimpa ner i brevlådan. Vilka snygga kort jag har fått oxå, det är jätte spännande.. =)
| Från Marit Cronquist; Pearl maker i ljusblå ton |
| Från Synöve Lubner Östvang; Pearl Maker i grön ton och Bling swirls =) |
Från Katja Joulak Krankkala Rhinestones i olika färger
|
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)