Sidor

onsdag 14 mars 2012

Vårstädning!

På eftermiddagen kunde jag verkligen inte låta bli, jag var verkligen tvungen att komma ut. Så hade jag retat mig länge på det ena fönstret att det var så smutsigt, så det var bara att ta skurhinken och gå ur och börja skura fönster. När det var klart så retade jag mig på löven som låg i rabatten där det nu börjar komma upp tulpanblad och påskliljor. Så då var det bara att ta krattan och börja kratta lite. Sen samlade jag ihop massor med torra grena som har blåst ner.
Barnen började att samla ihop kottar i hinkar så tre hinkar lyckades vi fylla. Så krattade jag ihop stora högar med löv som vi ska försöka att köra bort i morgon.
Men nu kan jag knappt röra på mig :/

Så nu försöker jag planera lite för festen vi ska ha i Maj!

Kramar till er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar