Sidor

tisdag 7 januari 2014

Thailand

Nu har vi varit i en vecka här på karon beach i Phuket. Helt otroligt skönt. Det har varit mycket med sol o bad hela dagarna. Vid 12 tidn går vi till Kata Villa och äter lunch. Man får välja 5 saker på deras frukostmeny för 90 baht. Vilket är knappt 20 svenska kronor.
Första dagen när vi kom hit så gick vi o handlade lite sen lade vi oss o sov en stund. För vid 19 på kvällen var det dags att gå till restaurangen för nyårsmiddag.
Väldigt trevligt må jag säga.
Efter det så gick vi ner till stranden för att fira in det nya året. Vi tände rislyktor och skickade iväg.
Så såg vi på alla dessa fyrverkerier som sköts iväg. Helt otroliga skapelser.
På onsdagen sov vi en bra stund på förmiddagen sen gick vi ner til stranden för att sola, bada och slappa.
På kvällen gick vi till Dino park och spelade minigolf. Jag var trea. Senvar det dags för lite middag så Kerstin tog oss med till bluefin i Kata för lite TexMex super god mat.
Torsdagen var det sol o bad på förmiddagen, lunchen intogs på Kata Villa som vanligt sen var det lite mer sol o bad innan det var dags för kvällen.
Vi åt på ett ställe som vi kallar "hålet i väggen" det ligger precis runt hörnet från vårat hotell.
Mycket god mat och bra service. Efter der vart det att inhandla lite klänningar till Felicia och ett par linnen till mig.
Köpte mig även en strandkänning som är super skönt att bara dra över bikinin.
Fredagen bestod förmiddagen av massor med sol o bad. Lunch på Kata Villa. På kvällen gick vi till Ed's dit behöver jag inte gä någon mer gång. Jag har hittat Harry's här nere sådit ska jag ta o gå någon dag :-)
Det var ju krypavstånd hem så det behövs ingen skjuts här inte.
Lördagen börjad som alla andra dagar sol o bad i massor på förmiddagen,  lunch på Kata Villa sen gick vi upp lite tidigare på eftermiddagen för att göra oss i ordning och åka till tempelmarknaden. Dit och hem åkte vi disco tuk-tuk, barnen var överlyckliga. Vi hittade inte så mycket på marknaden.  Rasmus köpte en musikdvd med Michael Jackson och Felicia köpte en Tshirt.
Jag fick tag i en ny plånbok att ha här nere.
I söndag så började vi planera lite utflykter. På kvällen åt vi på "hålet i väggen" igen. För att gå och lägga oss tidigt.
Igår var vi på utflykt hela dagen. Vi hade hyrt en minibuss i 8 timmar för 2000 baht. Vi vart hämtade på hotellet 9:15 och först åkte vi till wiewpoint där såg vi våran strand och alla andra stränder oxå.
Efter det tog han oss till ett ställe där man ofta åker för att se solnedgången.  Sen vart det Elefantridning. Vilken häftig upplevelse. Barnen fick sitta bakom huvudet på elefanten och försöka styra dom själva. Där köpte vi några armband och kort på oss.
Efter det vart det botanic garden med massor med blommor,  fjärilar och fåglar.
Sedan lunch på en restaurang vid havet.
Så tog vi en rundtur i Phuket Town innan vi åkte till Big Buddha. Vilket häftigt byggnadsverk. 60m hög staty av Buddha. Sen var det dags för lite mat. Då slog vi på stort och åt på Rhuam Thap Inn samma ställe som vi åt på flera gånger förra gången.
Mycket god mat.
Så idag är det en slappar dag i solstolen som gäller tror att alla är lite trötta idag.
Ha det bra alla där hemma så ska jag öppna min första Breezer för idag.
Hepp hepp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar