Sidor

fredag 10 januari 2014

FantaSea

I onsdags vart det bara en halvdag på stranden. Då gick vi därifrån vid två för att gå till hotellet. Där duschade vi och la oss ner för att vila lite. Klockan 17 kom våran transfer och hämtade upp oss för att åka till FantaSea. Det är en park som har mycket att titta på. B.la så ligger världens största restaurang med 4.500 sittplatser där.
Där käkade vi Buffé innan vi tog och in till The palace of Elefants. Där bjöds vi på en show som heter duga med akrobatik,  elefanter och fyrverkerier.
Vi var inte hemma förrän till kl 12 på natten.

Torsdagen bjöd på sol o bad i vanlw ordning.  Lite skapligt upp från stranden. Vi tog en Tuk-Tuk till Kata market där handlade vi lite sedan gick vi o åt på Charlies. En väldigt trevlig svensk restaurang. Ägaren var svensk o en av Thaitjejerna pratade jättebra svenska.
Mätta o belåtna gav vi oss iväg hem för att få några timmars sömn i kroppen.
Klockan ringde 04.20.

Idag kom taxin o hämtade oss vid hotellet 05.00 för att bege oss till Phuket international.
Därifrån flög vi till Bangkok,  en väldigt spännande upplevelse.
Där vart vi hämtade av Meaw och hennea mamma o mostrar.
Dom tog oss först till ett ställe för lite mat.
Men kommunikationen var lite bristfällig så istället för en dubbel kycklingburgare och 3  chicken nuggets med pommes så fick vi tre dubbelburgare tre nuggets sex st pommes och 7!! Dricka??!!??
Det räckte ju o blev över iaf.
Eftersom det är lite oroligt i Bangkok så vart det ingen flodtur, utan vi åkte till The Old Market istället
En 100 år gammal marknad. Super häftigt.
Sen åkte vi till Apberget o matade aporna.
Mäktig känsla att stå omgiven av massor av apor.
Sen vart det lite mer käk innan vi handlade lite till morgondagens frukost..
Nu sover vi i en bungalow. Asnice!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar